۱۳۸۸ مرداد ۲۹, پنجشنبه

انتخاب واحد پیام نور بدون محدودیت و سقف


به گزارش پایگاه اینترنتی اخبار پیام نور، دانشگاه پیام نور تصمیم گرفت از این پس برای انتخاب واحد قانون قبلی خود، مبنی بر محدودیت انتخاب واحد با معدل ترمی تا نمره 12 تا سقف 12 واحد، بین معدل ترمی 12 تا 17 تا سقف 20 واحد و بالای معدل ترمی نمره 17 بیشنه واحد مجاز به انتخاب 24 واحد خود را کنار گذاشت. زین پس بنا به گفته رییس دانشگاه پیام نور رئیس دانشگاه پیام نور از راهکارهای دانشگاه برای کوتاه کردن زمان تحصیل در دانشگاه اشاره کرد و گفت: محدودیت برای گرفتن واحد در ترمهای تحصیلی برداشته شده و دانشجویان می توانند مانند دانشجویان سایر دانشگاهها انتخاب واحد کنند. دلیلش را آقای حسینی گفتند که چون دانشجویان قدیمی پیام نور از کارمندان و شاغلان بودند دوره پیام نور نیز طولانی می شد اما چون دیگر بیشتر دانشجویان پیام نور جوان هستند ما نیز موظفیم که تسهیلاتی همسان دیگر دانشگاه ها قایل شویم. پس دوره پیام نور از پس کوتاهتر می شود. البته از زمان اجرای این طرح خبری نیست.

تفسیر: اینکه دانشگاه پیام نور دوست دارد دوره های تحصیل را کوتاه تر کند و مثلا مقطع کارشناسی را 4.5 سال برساند خبر از منسجم شدن بیش از پیش دانشگاه پیام نور و توجه مسئولان این دانشگاه بزرگ را می رساند. با این کار و کارهایی از این دست قبیل گونه که باعث شوق و امید بیشتر دانشجویان به اینکه بتواند همانند دیگر دانشجویان کشور،برای نمونه دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی بتواند فارغ تحصیل شود و از این نگاه بتوانند توان رقابتی با آنها داشته باشند. به امید اینکه مشکلات دانشگاه پیام نور بیشتر حل شود... . با این حال دلیل طولانی شدن تحصیل در پیام نور فرا تر از اینها می باشد.

۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

ورود رشته های حقوق و روان شناسی در پیام نور املش


با اعلام سایت سازمان سنجش کشور، در مورد انتخاب رشته، 2 رشته ی حقوق و روان شناسی(عمومی) از گروه آزمایشی علوم انسانی، به ترتیب با کدهای 6224، 6225 با گنجایش پذیرش هر رشته، 40 نفر، تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور املش افزایش می یابد. که اگر همه ی رشته های موجود با تمامی گنجایش خود، پذیرای دانشجو باشند؛ تعداد دانشجویان به 262 نفر خواهد رسید. در حقیقت در روی کاغذ، جمعیت دانشگاه با رشد 157% روبه رو خواهد گشت. خوب این یعنی افزایش کار و بار مسئولیت بیشتر برای پرسنل دانشگاه پیام نور املش. از سویی دیگر نیاز به فضای آموزشی بیشتر، تجهیز دانشگاه در اولویت دیگر قرار می گیرد. همچنین با توجه به رشته مهم رواشناسی و حقوق نیاز به استادان خبره و مجرب بیش از پیش احساس می شود.

هشدار:
سخنی با داوطلبان این رشته: اگر از شرایط پیام نور آگاهی ندارید و از سختی ها و مشکلات آگاهی ندارید و توان تاب تحمل سختی های این دانشگاه را ندارید؛ به شما سفارش اکید می کنم که به هیچ وجه به این دانشگاه وارد نشوید. سامانه ی دانشگاه پیام نور بس مشکل هست. همانند قیف هست. یعنی رفتن آسان و بیرون آمدن از آن دشوار می باشد. اگر می خواهید به دانشگاه پیام نور بیایید؛ حتما باید متکی به خودتان باشید و راستش را بخواهید باید روی پای خودتان بایستید و به امید هیچ کس یا هیچ چیز، جز خدا را نداشته باشید.

توضیح: this image copyright for © Construction Photography/Corbis
تمامی حقوق تصویر مربوط به سایت کاربیز و تصویرگر محترم آن می باشد.

۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

بازگشت رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی به املش


با خبر شدیم که رشته ی مهندسی اقتصاد کشاورزی، از رشته های گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، با کد 5079 و گنجایش 40 دانشجو به دانشگاه پیام نور املش بازگرداننده شد. روشن هست که بازگشت این رشته موجب شادمانی دانشجویان مشغول به تحصیل همین دانشگاه، در این رشته هست. از سوی دگر باعث افتخار شهر املش خواهد بود که با توجه به موقعیت جغرافیایی برای این شهرستان سودمند خواهد بود.قابل توجه خبر گزاری ها که تنها خبرشان از این دانشگاه، حذف این رشته مهم بود. حالا می توانند خبر خودشان را تکانی دهند.


لیک این تمام ماجرا نیست چون بازگشت رشته ی تخصص
ی همچون این رشته و با توجه به بازار کار که مهمترین ملاک انتخاب رشته برای دانش آموزان این گروه آزمایشی می باشد. باید امکانات مختص به همین رشته، تجهیز دانشگاه و بکار گیری استادانی با تجربه و دارای تراز دانشی بالا و ... را فراهم نمود تا دانشجویان در حال تحصیل این رشته بتوانند در مرحله نخست با دانشجویان هم رشته خود در مکانهای آموزشی دیگر و در بازار کار سخت امروز، بتوانند رقابت کنند. این کار به انجام نخواهد رسید مگر با تلاش دلسوزانه مسئولان پیام نور املش، مسئولان و بزرگان این شهرستان که بتوانند با توجه به جایگاه دانش در جهان امروز، بتوانند سهمی و حرفی برای گفتن داشته باشند. امید هست با انجام کارهای گفته شده کمی از مشکلات دانشجویان پیام نور املش حل شود. جز این اگر باشد به این شرایط، یک اشتباه بزرگ و به تباهی کشاندن آینده این جوانان نیست.... . و این داستان ادامه دارد....
توضیح:منبع عکس و کپی رایت کاربیز می باشد و حق تکثیر برای سایت کابیز می باشد