۱۳۸۷ بهمن ۲۱, دوشنبه

برپایی نمایشگاه

نمایشگاه آثار هنری داشنجویان شامل: نقاشی رنگ و روغن، خطاطی، کاریکاتور و معرق کاری در دانشگاه پیام نور املش سه شنبه 15 بهمن ماه 87 به مدت یک هفته برگزار شد. این نمایشگاه که حاصل تلاش هنری داشنجویان این دانشگاه است در سالن مربوطه برگزار شد. بیشتر آثار مربوط به این دانشجویان مربوط می شود: خطاطی آقای هادی غلام پناه، کاریکاتور خانم سیده رفعت حسینی، نقاشی رنگ و روغن خانم و معرق کاری نیز از آقای همایون می باشد. ایده اصلی برگزاری این نمایشگاه مال آقای نظریان مسول فرهنگی و مالی دانشگاه می باشد. که پس از تصمیم گیری نهایی با رییس محترم دانشگاه پیام نور املش و دانشجویان برگزار شد. این نمایشگاه دیدنی که عکس هایی از چشم انداز املش داشت توجه بازدیدکنندگان را بخود جلب می کرد. اگر تعریف نباشد ما از دیدن این نمایشگاه که خیلی لذت بردیم. در ادامه باید بگوییم که مسئولان شهرستان املش از این نمایگاه دیدن کردند و از تلاشهای این دانشجویان تمجید کردند. در پایان از تمامی کسانی که در برپایی این نمایشگاه همیاری کردند ممنونیم. از دانشجویان محترم آقایان بخشی، کاظمی و خانم حسینی، هچنین از مسئول فرهنگی دانشگاه آقای نظریان، که اگر ایده و کمک ایشان نبود این نمایشگاه برگزار نمی شد؛ هچنین از ریاست دانشگاه پیام نور املش آقای احمدی نژاد. یک سپاس ویژه از مسئول خدمات دانشگاه آقای احمدزاده که زحمت زیادی کشیدند.

برگزاری یادمان انقلاب

در روز پنج شنبه 17 بهمن ماه دانشگاه پیام نور گیلان جشنی درباره بزرگداشت انقلاب مردم ایران در سالن همایش های ارشاد املش برگزار کرد. در این جشن که ساعت 10 با سرود ملی آغاز گشت. پس از تلاوت آیاتی از قرآن هدایتگر، مجری محترم، پس از خوش آمد گویی به دانشجویان و مهمان محترم، برنامه ها را اعلام کرد. نخستین سخنرانی، مربوط به رییس محترم دانشگاه پیام نور املش، جناب آقای احمدی نژاد بود. ایشان با اشاره به دستاوردهای انقلاب و مکان ایران در سطح جهانی اشاره نمودند و همچنین به ابهام زدایی بعضی از موضوعهای مربوط به انقلاب و خصوصا استقلال را معنا کردند. رییس داشنگاه پیام نور املش در ادامه گفت: استقلال به معنای همکاری نداشتن با کشورهای دیگر و بستن درهای کشور به جهان نیست که بعضی ها مخالف کشور هر همکاری با سایر ملتهای جهان را مضحکه دست خو قرار می دهند. اسقلال به معنای حکومتی را ملتی داشته باشد که در آن کشورها و عناصر بیگانه در آن دخالت نکنند و یک کشور به ملت خود وابسته باشد.


در ادامه شخصیتی از قهرمانان کشور که برای خود و ما افتخار آفرییده بود سخنرانی فرمودند. این شخصیت یک جانباز شیمایی بود که بیش از 72 ماه در جبهه ها عیله دشمن جنگید تا خاک این مرز و بوم را از هر گونه بیگانه بدور نگه دارد. آقای احمدی یکی از جانباز پرتلاش هستند که بیشتر خود را برای کشور زحمت کشیدند. آقای احمدی تنها خواهشی از دانشجویان داشت فقط این بود که، درس خود را خوب بخوانند و در آن خبره و استاد شوند.


پس از آن با شعر خوانی خانم محترمی از املش ادامه یافت. بعد از آن آقای موسوی یکی از شاعران دلسوخته گیلان و رییس سابق ارشاد آستانه یِ اشرفیه شعر خود را برای ما خواندند که به راستی بسیار شعر پر معنای حماسی دوران جنگ بود. با شعری که از وجود استاد موسوی که از عشق به میهن خود دارد خواند بر ما هم اثر گذاشت. در ادامه آقای نوروزی خواننده ی خوب گیلانی،به همراه همکارشان، که از دیار شهرستان املش هستند. برای ما 2 تصنیف را اجرا نمودند. که با صدای گرم خود و نواختن بسیار عالی سه تار همکار گرانقدرشان شوری وصف ناپذیر در سالن بپا کرده بود و در پیان کار خودشان تصنیف ایران ایران استاد بزرگ جناب شجریان را خواندند که مورد تشویق حاضران در سالن گرفت. ما هم از همینجا برایشان آرزوی پیروزی داریم و امیدواریم همراه نوزانده ی محترم به درجه استادی برسند. در پایان جوایزی به دانشجویان برنده مسابقه کتاب خوانی هدیه گردید.

از تمامی داشنجویان و کسانی که به جشن آمده بودند سپاسگذاری می شود. همچنین از آقای نظریان مسئول فرهنگی داشنگاه پیام نور املش، بخاطر برنامه ریزی و اجرای جشن قدر دانی می شود.